Jak stworzyć skuteczną reklamę na LinkedIn?
Międzynarodowa platforma zawodowo-biznesowa zrzesza ponad 810 mln ludzi z całego świata. Na portalu jest niewiele prywatnych treści, bowiem LinkedIn skupia się głównie na wpisach branżowych. Przedsiębiorcy wykorzystują firmowe konta do tworzenia reklam i pozyskiwania leadów sprzedażowych. Sprawdź, jak stworzyć kampanię reklamową na LinkedIn!
Jak stworzyć reklamę na LinkedIn — krok po kroku
Pierwszym etapem jest oczywiście rejestracja konta wraz z utworzeniem firmowej wizytówki poprzez dodanie szczegółowego opisu oraz grafik. Następnie użytkownik może zacząć tworzyć spersonalizowaną kampanię. Skuteczna reklama na LinkedIn to taka, która będzie ściśle dopasowana do rodzaju oraz zasięgu prowadzonej działalności.
Przedsiębiorca po kolei decyduje o następujących parametrach kampanii LinkedIn Ads:
- format reklamy (tekstowa, z pojedynczym zdjęciem, karuzela reklam graficznych, wideo, spotlight, oferta pracy, reklama w wiadomości),
- charakterystyka odbiorców (zainteresowania, wykształcenie, doświadczenie zawodowe),
- cel kampanii (wizyty witryny, reakcje, generowanie potencjalnych klientów, wyświetlenia wideo),
- język i lokalizacja (cała Polska, wybrane województwa lub miasta),
- budżet dzienny i miesięczny.
Prowadzenie kampanii na LinkedIn — samodzielnie czy z agencją?
Stworzenie konta firmowego oraz kampanii reklamowej nie jest zbyt trudne, jednak wymaga odpowiedniej wiedzy marketingowej, by podjęte działa przyniosły zamierzony efekt. Udostępniane treści wraz z uzyskiwanymi wynikami powinny być stale śledzone i analizowane w celu wprowadzenia niezbędnych zmian. Nic więc dziwnego, że tak wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalistów.
Czym wyróżnia się platforma LinkedIn?
Konta na LinkedIn zakładają osoby wykształcone i z doświadczeniem zawodowym. Na portalu dostępne są konta przedstawicieli około różnych 150 branż, m.in. IT, finanse, budownictwo czy ochrona zdrowia. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu tworzone kampanie dotrą wyłącznie do określonej grupy docelowej, a więc osób faktycznie zainteresowanych oferowanymi produktami czy usługami.